close
تبلیغات در اینترنت
احادیث ویژه غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف - سری دوم
سخن مدیر وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم
مقام معظم رهبری :
امروز اولویت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم دشمن است. شما جوانهای دانشجو ، افسران جوان این جبهه اید.در این جنگ ، دشمن به سراغ سنگرهای معنوی می‌‌آید که آنها را منهدم کند.
در این جنگ نرم وظیفه مجموعه فرهنگی این است که ، هنر را تمام عیار و با قالبی مناسب به میدان آورد تا اثرگذار شود .


سلام علیکم و رحمت الله ، به وبلاگ " تجلی طه " خوش آمدید.
"تجلّی" به معنای آشکار شدن ، جلوه کردن ، تابش و نمایش است.
"طه" از حروف مقطعه قرآن است و این کلمه ، خطاب به پیامبر اکرم (ص) می باشد.و توسط علما بزرگ شیعه به معنای "ای کسی که طالب حقی و هدایت کننده به سوی آن می باشی" تفسیر شده است.

"تجلّی طه" صفتی منسوب به امام زمان (عج) است . با توجه به مطالبی که در بالا ذکر شد ، چنین می توان برداشت کرد که ، "تجلی طه" یعنی : امام مهدی (عج) جلوه ای از حق طلبی و هدایت کننده بشریت به سوی آن است.

در این وبلاگ سعی کرده ایم مجموعه ای از مطالب با موضوع مهدویت و امام زمان (عج) را گردآوری کرده ، و آنها را در قالب هایی متنوع(متن - فیلم - عکس - موسیقی - نرم افزار و...) در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.
مطالب و موضوعات این وبلاگ به نحوی گردآوری شده است که ، عموم مردم با هر سنی و با هر سطح علمی بتوانند از آن بهره ببرند.

ما مخاطبان خود را به سه گروه تقسیم کرده ، و موضوعاتی که برای هر گروه مناسب تر است را به شرح ذیل پیشنهاد می کنیم:

کودکان : به این گروه پیشنهاد می شود فقط از موضوع «مهدویت کودکان» بازدید کنند.

نوجوانان و جوانان : تمام موضوعات این وبلاگ برایشان مفید می باشد.اما به طور خاص و ویژه ، پیشنهاد می شود حتما ازموضوعات «شبهات مهدویت»،«کرامات امام زمان»،«عریضه نویسی»و«کلام ولایت» بازدید کنند.

بزرگسالان : به این گروه پیشنهاد می شود از تمام مطالب این وبلاگ بازدید کنند.

بازدید کننده گرامی ، لطفا با ارسال نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود ، مارا در ارتقا سطح کیفی این وبلاگ یاری نمایید.
کپی برداری از مطالب این وبلاگ ، فقط با ذکر سه صلوات مجاز می باشد.

نویسنده : محمد.م
تاریخ : شنبه 05 تير 1395
نظرات

مدتی قبل ، به شما عزیزان قول داده بودیم تا سری دوم  احادیث ویژه غیبت امام زمان (عج) را گردآوری کرده و در اختیارتان قرار دهیم.هم اکنون می توانید متن عربی و ترجمه پنج حدیث گوهربار دیگر را در ادامه این مطلب مشاهده نمایید.

 

عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مُوسَى الْخَشَّابِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مُوسَى عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ بُکَیْرٍ عَنْ زُرَارَهَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع یَقُولُ إِنَّ لِلْغُلَامِ غَیْبَهً قَبْلَ أَنْ یَقُومَ قَالَ قُلْتُ وَ لِمَ قَالَ یَخَافُ وَ أَوْمَأَ بِیَدِهِ إِلَى بَطْنِهِ ثُمَّ قَالَ یَا زُرَارَهُ وَ هُوَ الْمُنْتَظَرُ وَ هُوَ الَّذِى یُشَکُّ فِى وِلَادَتِهِ مِنْهُمْ مَنْ یَقُولُ مَاتَ أَبُوهُ بِلَا خَلَفٍ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَقُولُ حَمْلٌ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَقُولُ إِنَّهُ وُلِدَ قَبْلَ مَوْتِ أَبِیهِ بِسَنَتَیْنِ وَ هُوَ الْمُنْتَظَرُ غَیْرَ أَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یُحِبُّ أَنْ یَمْتَحِنَ الشِّیعَهَ فَعِنْدَ ذَلِکَ یَرْتَابُ الْمُبْطِلُونَ یَا زُرَارَهُ قَالَ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ إِنْ أَدْرَکْتُ ذَلِکَ الزَّمَانَ أَیَّ شَیْءٍ أَعْمَلُ قَالَ یَا زُرَارَهُ إِذَا أَدْرَکْتَ هَذَا الزَّمَانَ فَادْعُ بِهَذَا الدُّعَاءِ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِى نَفْسَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِى نَفْسَکَ لَمْ أَعْرِفْ نَبِیَّکَ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِى رَسُولَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِى رَسُولَکَ لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَکَ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِى حُجَّتَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِى حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ دِینِى ثُمَّ قَالَ یَا زُرَارَهُ لَا بُدَّ مِنْ قَتْلِ غُلَامٍ بِالْمَدِینَهِ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ أَ لَیْسَ یَقْتُلُهُ جَیْشُ السُّفْیَانِیِّ قَالَ لَا وَ لَکِنْ یَقْتُلُهُ جَیْشُ آلِ بَنِى فُلَانٍ یَجِى ءُ حَتَّى یَدْخُلَ الْمَدِینَهَ فَیَأْخُذُ الْغُلَامَ فَیَقْتُلُهُ فَإِذَا قَتَلَهُ بَغْیاً وَ عُدْوَاناً وَ ظُلْماً لَا یُمْهَلُونَ فَعِنْدَ ذَلِکَ تَوَقُّعُ الْفَرَجِ إِنْ شَاءَ اللَّهُ

زراره گوید: شنیدم امام صادق علیه السلام مى فرمود: براى آن جوان پیش از آنکه قیام کند، غیبتى است ، عرضکردم : چرا؟ فرمود: میترسد و با دست اشاره بشکم خود کرد (یعنى مى ترسد شکمش را پاره کنند) سپس فرمود: اى زراره ! اوست که چشم براهش باشند، و اوست که در ولادتش تردید شود: برخى گویند: پدرش بدون فرزند مرد، و برخى گویند: در شکم مادر بود (که پدرش وفات یافت و سپس هم بدینا آمد) و برخى گویند: دو سال پیش از وفات پدرش متولد شد و اوست که در انتظارش باشند ولى خداى عزوجل دوست دارد شیعه را بیازماید)) در زمان (غیبت ) است اى زراره که اهل باطل شک مى کنند، زراره گوید: من عرضکردم ، قربانت ، اگر من به آن زمان رسیدم چکار کنم ؟ فرمود: اى زراره : اگر به آن زمان رسیدى ، با این دعا از خدا بخواه : ((خدایا خودت را به من بشناسان ، زیرا اگر تو خودت را به من بشناسانى ، من رسولت را نشناسم (براى اینکه هر کس خدا را شناخت ، بر او لازم مى داند، که از راه لطف بندگانش را هدایت کند و کسى که خدا را نشناخت ، فرستاده او را هم نمى شناسد) خدایا تو پیغمبرت را بمن بشناسان ، زیرا اگر تو پیغمبرت را بمن نشناسانى ، من حجت ترا نشناسم (براى اینکه امام جانشین پیغمبر و دست نشانده او به دستور خداست و مقام و ارزش جانشین مربوط بمقام و ارزش جانشین گذار است از این جهت شیعه مى گوید: امام باید از لحاظ علم و عمل و اخلاق و عصمت مانند پیغمبر باشد) خدایا حجت خود را بمن بشناسان ، زیرا اگر تو حجتت را بمن بسناسانى ، از طریق دینم گمراه میشوم .
سپس فرمود: اى زراره ! بناچار جوانى در مدینه کشته مى شود، عرضکردم : قربانت ، مگر لشکر سفیانى او را نمى کشند؟ فرمود: نه ، بلکه او را لشکر آل بنى فلان بکشند، آن لشکر مى آید تا وارد مدینه مى شود و آن جوان را مى گیرد و مى کشد، پس چون او را از روى سرکشى و جور و ستم بکشد، مهلتشان بسر آید، در آن هنگام امید فرج داشته باش انشاء اللّه (مقصود از این جوان گویا همان نفس زکیه است که در علائم ظهور روایت شده است

اصول کافى جلد ۲ صفحه ۱۳۴ روایت۵


مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَى عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ یَحْیَى بْنِ الْمُثَنَّى عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ بُکَیْرٍ عَنْ عُبَیْدِ بْنِ زُرَارَهَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع یَقُولُ یَفْقِدُ النَّاسُ إِمَامَهُمْ یَشْهَدُ الْمَوْسِمَ فَیَرَاهُمْ وَ لَا یَرَوْنَهُ

عبیدبن زراره گوید: شنیدم امام صادق علیه السلام مى فرمود: مردم امام خود را نیابند (گمشده و ناپیدا دانند) امام در موسم حج حاضر شود و مردم را ببیند ولى آنها او را نبینند

اصول کافى جلد ۲ صفحه ۱۳۶ روایت۶


عَلِیُّ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ قَالَ حَدَّثَنِى مُنْذِرُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ قَابُوسَ عَنْ مَنْصُورِ بْنِ السِّنْدِیِّ عَنْ أَبِی دَاوُدَ الْمُسْتَرِقِّ عَنْ ثَعْلَبَهَ بْنِ مَیْمُونٍ عَنْ مَالِکٍ الْجُهَنِیِّ عَنِ الْحَارِثِ بْنِ الْمُغِیرَهِ عَنِ الْأَصْبَغِ بْنِ نُبَاتَهَ قَالَ أَتَیْتُ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ ع فَوَجَدْتُهُ مُتَفَکِّراً یَنْکُتُ فِى الْأَرْضِ فَقُلْتُ یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ مَا لِى أَرَاکَ مُتَفَکِّراً تَنْکُتُ فِى الْأَرْضِ أَ رَغْبَهً مِنْکَ فِیهَا فَقَالَ لَا وَ اللَّهِ مَا رَغِبْتُ فِیهَا وَ لَا فِى الدُّنْیَا یَوْماً قَطُّ وَ لَکِنِّى فَکَّرْتُ فِى مَوْلُودٍ یَکُونُ مِنْ ظَهْرِى الْحَادِیَ عَشَرَ مِنْ وُلْدِی هُوَ الْمَهْدِیُّ الَّذِی یَمْلَأُ الْأَرْضَ عَدْلًا وَ قِسْطاً کَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً تَکُونُ لَهُ غَیْبَهٌ وَ حَیْرَهٌ یَضِلُّ فِیهَا أَقْوَامٌ وَ یَهْتَدِى فِیهَا آخَرُونَ فَقُلْتُ یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ وَ کَمْ تَکُونُ الْحَیْرَهُ وَ الْغَیْبَهُ قَالَ سِتَّهَ أَیَّامٍ أَوْ سِتَّهَ أَشْهُرٍ أَوْ سِتَّ سِنِینَ فَقُلْتُ وَ إِنَّ هَذَا لَکَائِنٌ فَقَالَ نَعَمْ کَمَا أَنَّهُ مَخْلُوقٌ وَ أَنَّى لَکَ بِهَذَا الْأَمْرِ یَا أَصْبَغُ أُولَئِکَ خِیَارُ هَذِهِ الْأُمَّهِ مَعَ خِیَارِ أَبْرَارِ هَذِهِ الْعِتْرَهِ فَقُلْتُ ثُمَّ مَا یَکُونُ بَعْدَ ذَلِکَ فَقَالَ ثُمَّ یَفْعَلُ اللَّهُ مَا یَشَاءُ فَإِنَّ لَهُ بَدَاءَاتٍ وَ إِرَادَاتٍ وَ غَایَاتٍ وَ نِهَایَاتِ

اصبغ بن نباته گوید: خدمت امیرالمؤ منین علیه السلام آمدم و دیدم آنحضرت متفکر است و زمین را خط میکشد، عرضکردم : اى امیرالمؤ منین ! چرا شما را متفکر مى بینم و بزمین خط میکشى ، مگر بآن (خلافت در روى زمین ) رغبت کرده اى ؟ فرمود: نه ، بخدا، هرگز روزى نبوده که بخلافت یا بدنیا رغبت کنم ، ولى فکر مى کردم درباره مولودیکه فرزند یازدهم من است ، او همان مهدى است که زمین را از عدل و داد پر کند، چنانکه از جور و ستم پر شده باشد. براى او غیبت و سرگردانى است (هر زمانى در شهرى بسر مى برد) که مردمى در آن زمان گمراه گردند و دیگران هدایت شوند، عرضکردم : یا امیرالمؤ منین ، آن سرگردانى و غیبت تا چه اندازه است ؟ فرمود: شش روز یا شش ماه یا شش سال ، عرضکردم : این امر (غیبت و سرگردانى ) شدنى است ؟! فرمود: آرى چنانکه خود او خلق شدنى است (غیبتش هم قطعى و مسلم است ) ولى اى اصبغ تو کجا و این امر؟ آنها (که زمان غیبت را درک میکنند) نیکان این امت با نیکان این عترت (خاندان پیغمبر صلى اللّه علیه و آله )اند، عرضکردم : پس از آن چه میشود؟ فرمود: پس از آن هر چه خدا خواهد مى شود، همانا خدا را، بداها و اراده ها و غایات و پایانهاست

اصول کافى جلد ۲ صفحه ۱۳۶ روایت ۷


عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ عَنْ حَنَانِ بْنِ سَدِیرٍ عَنْ مَعْرُوفِ بْنِ خَرَّبُوذَ عَنْ أَبِى جَعْفَرٍ ع قَالَ إِنَّمَا نَحْنُ کَنُجُومِ السَّمَاءِ کُلَّمَا غَابَ نَجْمٌ طَلَعَ نَجْمٌ حَتَّى إِذَا أَشَرْتُمْ بِأَصَابِعِکُمْ وَ مِلْتُمْ بِأَعْنَاقِکُمْ غَیَّبَ اللَّهُ عَنْکُمْ نَجْمَکُمْ فَاسْتَوَتْ بَنُو عَبْدِ الْمُطَّلِبِ فَلَمْ یُعْرَفْ أَیٌّ مِنْ أَیٍّ فَإِذَا طَلَعَ نَجْمُکُمْ فَاحْمَدُوا رَبَّکُمْ

معروف بن خربوذ گوید امام باقر علیه السلام فرمود: ما ائمه مانند اختران آسمانیم که هرگاه اخترى غروب کند، اختر دیگرى طالع شود، (هرگاه امامى بمیرد، امامى دیگر جانشین شود) تا زمانیکه با انگشت اشاره کنید و گردن بسویش کج کنید (یعنى تقیه را ترک کنید و امر امامتش را شهرت دهید) خدا اخترش را از شما پنهان کند و فرزندان عبد المطلب مساوى شوند و امام از غیر امام شناخته نشود، پس چون اختر شما طالع شد، (امامتان ظاهر شد) پروردگارتانرا سپاس ‍ گوئید

اصول کافى جلد ۲ صفحه ۱۳۷ روایت ۸


مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَى عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مُعَاوِیَهَ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ جَبَلَهَ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ بُکَیْرٍ عَنْ زُرَارَهَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع یَقُولُ إِنَّ لِلْقَائِمِ ع غَیْبَهً قَبْلَ أَنْ یَقُومَ قُلْتُ وَ لِمَ قَالَ إِنَّهُ یَخَافُ وَ أَوْمَأَ بِیَدِهِ إِلَى بَطْنِهِ یَعْنِى الْقَتْلَ

زراره گوید: شنیدم امام صادق علیه السلام مى فرمود: همانا براى حضرت قائم علیه السلام پیش از آنکه ظهور کند غیبتى است ، عرضکردم : براى چه ؟ فرمود: زیرا او میترسد و با دست اشاره به شکمش فرمود یعنى از کشته شدن مى ترسد

اصول کافى جلد ۲ صفحه ۱۳۷ روایت ۹

منبع : پایگاه اطلاع رسانی دار الحدیث

تعداد بازدید از این مطلب: 31
موضوعات مرتبط: احادیث مهدوی ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 5


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

گمنام در تاریخ : 1395/4/19 - - گفته است :
و اما بعد...
سلام بزرگوار
امروزه یکی از مصادیق بارز این روایت، پدیده تقریبا جدید انتشار تصاویر برهنه دختران و زنان در فضای مجازی است. تأسّف‌بارتر این‌که این کار چون در قالب تکنولوژی و نرم‌افزارهای غربی انجام می‌شود و یکی از اصول این نرم‌افزارها گرفتن لایک(پسند) بیشتر است لذا خودبه‌خود جریان خودنمایی و شهوت‌پرستی را با سرعت بیشتری به سمت فساد مطلق به پیش می‌برد و این است مکر شیطان!...
اللهم عجل لولیک الفرج

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

مهدویت امام زمان (عج)
حدیث موضوعی
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود